Stor satsning på Änglamark

Coop har satt igång med en storsatsning på det egna varumärket Änglamark. Vecka 43 börjar ska den börja synas i alla Coops 650 butiker.

Änglamark lanserades 1991 på initiativ av Coops medlemmar som ville se ett större och bättre utbud av ekologiska produkter. Genom den nya satsningen ska bland annat produkterna få ett nytt utseende på produkterna och en ny Änglamarksbutik på sajten coop.se skapas. I satsningen ingår också ett rejält utökat sortiment, produktinnovationer och förbättrade märkningar. 

– För att en hållbar livsstil ska vara praktiskt möjlig för alla måste det vara enkelt att välja och handla hållbart. Med nya Änglamark vill vi göra det ännu enklare och godare för våra kunder att leva ett hållbart liv, säger Björn Larsson, marknadsdirektör på Coop.

Enligt Coop har Änglamark sedan starten lyft Coops försäljningsandel av ekologiska produkter med över 10 procent, idag står Änglamark för närmare hälften av Coops ekologiska försäljning. I den nya satsningen ska sortimentet utökas från cirka 650 produkter till uppåt 1000 produkter år 2020.