Atria satsar på Lönneberga

Atria Sweden gör under året en stor investering för att bredda och utveckla ett av företagets mest populära varumärken – Lönneberga. 

Lönneberga är idag mest känt för smörgåsmat, men nu breddas varumärket genom två nya produktkategorier, kyckling och måltidskorv. Med de kommande lanseringarna vill Lönneberga erbjuda konsumenterna produkter för dagens alla måltider, från frukost till lunch och middag. Inom de nya kategorierna kommer tio nya produkter att lanseras under våren. 

Lönneberga är vår starkaste varumärke och i undersökningar får det höga siffror när det gäller kännedom, preferens och trovärdighet. Vi ser därför en stor tillväxtpotential genom att bredda sortimentet och erbjuda kunderna produkter till alla dagens måltider från ett och samma varumärke, säger Jarmo Lindholm, vd Atria Sverige. 

De nya produktkategorierna kommer att tillverkas på flera orter runt om i Sverige. Kycklingen produceras i Sölvesborg, korvarna i Sköllersta, och charkpåläggen i Malmö, Tranås och Borås. Under året kommer två av Atrias produkter att byta varumärke till Lönneberga, däribland Onsalas lufttorkade salami och pastejer från Pastejköket. Det kommer även att lanseras fler korv-och kycklingprodukter.