Atria sponsrar Sveriges Mästerkock

Leif Mannerström, Mischa Billing och Markus Aujalay utgör juryn i Sveriges Mästerkock.

Atria Sweden går genom sitt varumärke Lönneberga in som en av huvudsponsorerna för TV4:s populära program Sveriges Mästerkock.

Atria inledde under 2019 en särskild satsning på marknadsföring av Lönneberga och det fortsätter även under 2020 genom att man blir en av huvudsponsorerna för Sveriges Mästerkock i TV4.

– Vi vill nå ut till Sveriges alla matentusiaster och vad är då bättre än att samarbeta med Sveriges mest uppskattade matlagningsprogram och deras otroligt duktiga amatörkockar? Vi är övertygade om att fler kommer få upp ögonen för vad Lönneberga har att erbjuda genom programmet, säger Lisa Tagesson, brand marketing manager för Atria Sweden. 

Under 2019 har Lönneberga breddat sitt produktutbud och erbjuder numera förutom smörgåspålägg även färsk kyckling, smakrik korv och pastej.

– Vi har gått från att erbjuda enbart smörgåspålägg till att bli ett brett varumärke som konsumenterna kan vända dig till för dagens alla måltider, säger Lisa Tagesson.

Sponsorskapet kommer att aktiveras på flera olika sätt; i marknadsföringen mot konsument och som en viktig del av det interna arbetet. Atria Sweden med cirka 900 anställda kommer under året också att utlysa en intern tävling där Lönnebergas egen mästerkock utses efter ett flertal deltävlingar.

– De anställda är våra viktigaste ambassadörer och genom en intern matlagningstävling i sann mästerkocksanda levandegör vi sponsorskapet med Sveriges Mästerkock och skapar engagemang kring Lönnebergas hela produktutbud, Lisa Tagesson.

Sveriges Mästerkock har säsongspremiär onsdag 8 januari klockan 20.00 på TV4.