Taylors & Jones byter kostym

Taylors & Jones lanserar en ny wienerkorv. Gareth Jones är en av grundarna

Efter drygt 10 år byter korvmakarna Taylors & Jones kostym och lanserar ett tuffare och kaxigare utseende för att sticka ut i butikshyllorna. Samtidigt utökar man sortimentet med en wienerkorv

Den nya identiteten ska tydliggöra varumärkets erbjudande mot såväl kund som konsument och sätta smaken i fokus.

– Taylors & Jones nya identitet är något helt nytt inom korvkategorin samtidigt som namnet sedan lång tid tillbaka är välkänt bland Sveriges korvälskare. När andra pratar om traditioner och gammelfarfars familjerecept så fokuserar vi på att sätta smaken i fokus. I slutändan är det ju smaken som avgör, säger Mikaela Kroon, produktchef för Taylors & Jones största ägare, Evanoff Group.

För första gången har Taylors & Jones också tagit fram en wienerkorv tillverkad av svenskt fläsk- och nötkött med 73 procents kötthalt. Förpackningen innehåller 300 g.

Vi tycker att vanligt är tråkigt och att smaklöst är… smaklöst. Därför har vi bestämt oss för att göra på vårt eget sätt. Det tog oss ett decennium att lansera vår egen wienerkorv. Nu är den äntligen här och det är utan tvekan den godaste wienerkorven på marknaden om jag får säga det själv, säger en Gareth Jones, en av grundarna till företaget. 

Taylors & Jones färska och rökta korvar finns sedan tidigare på ICA, Coop och i den egna butiken på Kungsholmen i Stockholm. All korvproduktion sker i Stockholm och köttet är uppfött, slaktat och styckat i Sverige.