

Grossisten Menigos gör en satsning på sitt färskvaruerbjudande under det nya varumärket Färskvaruhallen Menigo.
Genom lanseringen av varumärket Färskvaruhallen Menigo vill företaget ta kliv mot att bli en av landets bästa specialister inom färskvaror. Förutom en mer modern grafisk profil lanserar man även en ökad servicenivå och kortare ledtider i stora delar av landet.
– Färskvaror är otroligt viktigt för våra kunder, därför känns det jätteroligt att nu kunna lansera detta varumärke och erbjudande som vi internt arbetat med under en längre tid. Hos Färskvaruhallen Menigo får våra kunder genom våra färskvaruspecialister tillgång till specialistkunskap kring råvarorna, tillagningen och kvaliteten, men också tips kring köksekonomi, priser och menyplanering. Tillsammans hjälper vi våra kunder skapa lönsamma och goda affärer, säger Joakim Sköld-Östling, merchandising director på Menigo.
I färskvaruhallen Menigos helhetssortiment ingår frukt och grönt, kött, fisk, fågel och deli. Företaget har även ett brett sortiment av lokala produkter från producenter i kundens närhet, och har egen import och förädling av såväl kött som frukt och grönt.
– Även om vi marknadsför färskvaror under ett separat varumärke, Färskvaruhallen Menigo, så ingår det i vårt totala erbjudande. Det innebär att våra kunder får en gemensam leverans för alla sina varor, en orderbekräftelse och en faktura, bland annat. Allt för att underlätta och minska administrationen, säger Nina Wahlgren Gill, commercial director på Menigo.