Atria satsar på Korvfestivalen 

Den 10 – 12 mars är det dags för Korvfestivalen på Münchenbryggeriet i Stockholm. För första gången någonsin ställer Atria ut tre av sina varumärken: Lithells, Lönneberga och Sibylla.

Atria har tidigare deltagit på Korvfestivalen med Sibylla, men aldrig tillsammans med Lithells och Lönneberga.

− Det här är ett jättebra tillfälle för oss att visa alla korvälskare en del av vår portfölj och få direkt respons på produkterna. Vi kommer både bjuda på nyheter som lanseras under vecka 11 och gedigna klassiker som visar vårt traditionella korvhantverk. Besökarna kommer även att kunna köpa med sig en middagskasse med några utvalda Lithells- och Lönnebergakorvar till ett förmånligt pris, säger Lisa Tagesson, Marketing Director Retail vid Atria. 

Sibylla kommer stå tillsammans med sin samarbetspartner OKQ8, som senast de deltog tillsammans i Göteborg fick utmärkelsen festivalens bästa korv med korven Cheesy Cheese.

− Vi kan lova ostiga smakprov även på denna festival, bland annat nyheten Soltorkad Tomat & Mozzarella. Våra tidigare deltaganden har varit succér vilket gör att Korvfestivalen känns som en självklar plats för Sibylla, säger Rebecca Stark Nässlin, Product & Digital Media Manager, Atria Concept.

Korvfestivalen anordnas tillsammans med Korvakademin och flera samarbetspartners, varav den senaste är ICA. Årets festival blir den åttonde upplagan i Stockholm.