Mera chark från Härryda på Ullevi

Varumärkena Härryda Karlsson och Peas of Heaven har gått in som nya partners till arenan Ullevi i Göteborg. 

När konsertsommaren på Ullevi startar upp denna vecka kommer besökarna att mötas av ett delvis nytt och bredare kioskutbud. Detta tack vare de lokala varumärkena Härryda Karlsson och Peas of Heaven som gått in som nya arenapartners.

– Det känns väldigt bra att få möta sommaren på Ullevi med två nya, fräscha varumärken som arenapartners. Närproducerat och hållbart är värden som står högt upp på vår agenda och det är viktigt att vi kan erbjuda det till konsertbesökarna, säger Therese Conradsson, ansvarig säljare på Got Event. 

Härryda Karlsson arbetar främst med närproducerat kött medan Peas of Heaven är känt för sina växtbaserade alternativ. Bakom båda varumärkena står den familjeägda koncernen Karlssons Charkuterier från Härryda. Under vårsäsongen har de börjat leverera korv och hamburgare till fotbollspubliken på Gamla Ullevi och nu startar också försäljningen på den betydligt större arenan Ullevi.

– Att få vara en del av såväl Nordens största arena Ullevi som Nationalarenan Gamla Ullevi är fantastiskt stort för oss på Karlsson Charkuterier. Både Ullevi och vi har en lång och etablerad historia i Göteborg, vilket gör att det känns som ett både naturligt och spännande samarbete, säger Niklas Eriksson, vd för Karlssons Charkuterier.